Zwroty i reklamacje
Zwroty
- Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie. Jest ono jednak ograniczone w czasie i przysługuje przez 14 dni. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania Towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie stosuje się w przypadku zamówień Próbek Tkanin oraz samej tkaniny zakupionej na metry bieżące.
- Klientom biznesowym (w przypadku zakupu z numerem VAT) SOFERIA wystawia fakturę korygującą. Zwroty przyjmowane są dopiero po podpisaniu przez Kupującego i odesłaniu do SOFERII.
- Zwracany w tym trybie Produkt zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w pełni kompletny, a sam Towar oraz akcesoria będą nieuszkodzone oraz nie będą nosiły śladów używania świadczących o innym wykorzystywaniu Towaru niż tylko do celów jego sprawdzenia.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zwracany Towar należy odesłać na adres wskazany przez SOFERIA.
- Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta, na jaki sklep ma zwrócić zapłatę.
- Po otrzymaniu Towaru wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy Sklep dokona sprawdzenia Towaru. Jeżeli Towar spełnia wymienione w punkcie 3 niniejszego paragrafu wymagania, w ciągu 5 dni roboczych Sklep dokona zwrotu zapłaty. Zwrot zapłaty odbędzie się tym samym sposobem, jakim za Towar zapłacił kupujący lub na wskazane przez Kupującego w oświadczeniu konto. Decyzja o sposobie zwrotu środków należy do SOFERIA.
Reklamacje
- Towar posiada 2-letnią gwarancję Soferia obowiązującą na terenie Polski.
- W przypadku niezgodności Towaru z umową zdjęcia reklamacji wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwaniami dotyczącymi sposobu realizacji reklamacji należy przesłać na adres kontakt@soferia.pl.
- Kupujący traci uprawnienia reklamacji jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Towaru z umową nie zawiadomi Sklepu o tym fakcie.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienie przed jego upływem.
- Reklamacje rozpatrywane będą niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni licząc od dnia ich zgłoszenia.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Sklep zwróci się do Kupującego z prośbą o odpowiednie uzupełnienie reklamacji. Wówczas termin do rozpoznania reklamacji liczony będzie z uwzględnieniem opóźnienia liczonego do daty otrzymania stosownych uzupełnień od Klienta.
- Jeżeli reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie, SOFERIA odbierze Towar na swój koszt i Towar zostanie naprawiony lub wymieniony na pełnowartościowy.
- W przypadku, gdy naprawa lub wymiana na Towar pełnowartościowy będzie niemożliwa, Sklep zwróci Kupującemu równowartość ceny reklamowanego Towaru lub, po wyrażeniu zgody przez Kupującego, zaoferuje do wyboru inne dostępne w Sklepie Produkty.
- Naprawiony Towar odsyłany jest do Kupującego na koszt SOFERIA.
- Reklamacje zgłoszone po upływie dwóch lat od dnia zrealizowania przez Sklep Zamówienia, nie podlegają rozpatrzeniu.
- Jeżeli Kupujący nie chce naprawy/wymiany produktu tylko chce go zwrócić wówczas obowiązują zasady opisane w §7 Regulaminu (Odstąpienie od umowy).
- Jeżeli zwrócony Towar okaże się zgodny z umową/zamówieniem to reklamacja nie zostanie uznana. Na życzenie Klienta pokrowiec zostanie ponownie wysłany za pobraniem 22 PLN za dostawę.